Aviso: Se está a ler esta mensagem, provavelmente, o browser que utiliza não é compatível com os "standards" recomendados pela W3C. Sugerimos vivamente que actualize o seu browser para ter uma melhor experiência de utilização deste "website". Mais informações em webstandards.org.

Warning: If you are reading this message, probably, your browser is not compliant with the standards recommended by the W3C. We suggest that you upgrade your browser to enjoy a better user experience of this website. More informations on webstandards.org.

Sub Menu
ISCTE-IUL  >  Ensino  >  MM

Inovação e Criatividade em Marketing (2 º Sem 2018/2019)

Bibliografia

Básica

    Paul Trott , "Innovation Management and New Product Development", FT-Prentice Hall.
    Freire, Adriano; "Inovação - Novos Produtos, Serviços e Negócios para Portugal"; Editorial Verbo.
    

Complementar

    - Kim, W. C. and Mauborgne, R. (2004), "Value Innovation", Harvard Business Review, July/August, 172-180
    - Sawhney, Mohanbir and Verona, Gianmario and Prandelli, Emanuela (2005). Collaborating to create: The Internet as a platform for customer engagement in product innovation. Journal of interactive marketing, 19(4): 4-17.
    
    - Charitou C.D. and Markides, C.C. (2003), "Responses to disruptive strategic innovation", MIT Sloan Management Review, Winter, 55-63.
    - Christensen et al. (2007), "Finding the right job for your product", MIT Sloan Management Review, Spring, 38-47. 
    - Gilmore, J. H. and Pine II, B. J. (1997), "The four faces of mass customization", Harvard Business Review, Jan/Feb, 91-101.