Aviso: Se está a ler esta mensagem, provavelmente, o browser que utiliza não é compatível com os "standards" recomendados pela W3C. Sugerimos vivamente que actualize o seu browser para ter uma melhor experiência de utilização deste "website". Mais informações em webstandards.org.

Warning: If you are reading this message, probably, your browser is not compliant with the standards recommended by the W3C. We suggest that you upgrade your browser to enjoy a better user experience of this website. More informations on webstandards.org.

Sub Menu
ISCTE-IUL  >  Ensino  >  MM

Inovação e Criatividade em Marketing (2 º Sem 2018/2019)

Sumários

Tipo do Turno:
Turno:
Docente:

Class 20 - Final presentation

Final presentation for groupwork: Tesla Challenge.

Guidelines for final examination.

17/05/2019 11:00 (Sala Auditório 0NE01) Aula Teórico-Prática

Modificado em 17/05/2019 13:49 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 15 estudantes. Turmas: MMA2

Class 19 - Final presentation

Final presentation for groupwork: Tesla Challenge.

17/05/2019 09:30 (Sala Auditório 0NE01) Aula Teórico-Prática

Modificado em 17/05/2019 13:49 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 20 estudantes. Turmas: MMA2

Class 20 - Final presentation

Final presentation for groupwork: Tesla Challenge (cont'd).

Guidelines for final examination.

16/05/2019 11:00 (Sala Auditório 0NE01) Aula Teórico-Prática

Modificado em 16/05/2019 16:52 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 25 estudantes. Turmas: MMA1

Class 19 - Final presentation

Final presentation for groupwork: Tesla Challenge (cont'd).

16/05/2019 09:30 (Sala Auditório 0NE01) Aula Teórico-Prática

Modificado em 16/05/2019 16:51 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 21 estudantes. Turmas: MMA1

Class 18 - Final presentation

Final presentation for groupwork: Tesla Challenge.

16/05/2019 08:00 (Sala Auditório 0NE01) Aula Teórico-Prática Substituta (da aula de 05-04-2019)

Modificado em 16/05/2019 16:50 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 22 estudantes. Turmas: MMA1

Class 18 - group exercise

Group exercise: tell me about a great launch.

Presentations in classroom.

15/05/2019 11:00 (Sala AA2.29) Aula Teórico-Prática

Modificado em 15/05/2019 11:10 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 26 estudantes. Turmas: MMA2

Class 17 - Introduction to Market

Market Introduction.

How to plan the introduction.

Use Decision Theory while planning the introduction.

Managing the launch.

Pre-launch advertising example: Fedex - delivery robot autonomous trials.

Spotting Potential Problems.

Select the Control Events.

Designing the Tracking System.

The Amazon example for the Dash Button.

Launch development process.

The Product Life Cycle.

15/05/2019 09:30 (Sala AA2.29) Aula Teórico-Prática

Modificado em 15/05/2019 11:10 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 23 estudantes. Turmas: MMA2

Class 17 - group exercise

Group exercise: tell me about a great launch.

Presentations in classroom.

14/05/2019 11:00 (Sala C2.01) Aula Teórico-Prática

Modificado em 14/05/2019 14:27 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 18 estudantes. Turmas: MMA1

Class 16 - Introduction to Market

Market Introduction.

How to plan the introduction.

Use Decision Theory while planning the introduction.

Managing the launch.

Pre-launch advertising example: Fedex - delivery robot autonomous trials.

Spotting Potential Problems.

Select the Control Events.

Designing the Tracking System.

The Amazon example for the Dash Button.

Launch development process.

The Product Life Cycle.

14/05/2019 09:30 (Sala C2.01) Aula Teórico-Prática

Modificado em 14/05/2019 14:26 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 21 estudantes. Turmas: MMA1

Class 15 - Testing

Innovation process - the pathway to testing.

Testing advantages and disadvantages.

Testing sequence: Alpha, Beta and Gamma.

Prototyping.

Prototyping process.

Examples: graphical user interfaces (GUI), and Google Glasses.

Innovation and New-Product Failures.

14/05/2019 08:00 (Sala C2.01) Aula Teórico-Prática

Modificado em 14/05/2019 14:21 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 15 estudantes. Turmas: MMA1

Class 16 - Testing

Innovation process - the pathway to testing.

Testing advantages and disadvantages.

Testing sequence: Alpha, Beta and Gamma.

Prototyping.

Prototyping process.

Examples: graphical user interfaces (GUI), and Google Glasses.

Innovation and New-Product Failures.

13/05/2019 11:00 (Sala AA3.29) Aula Teórico-Prática

Modificado em 14/05/2019 14:52 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 23 estudantes. Turmas: MMA2

Class 15 - Case-study presentation and The Development (Cont'd)

Case-study presentation (cont'd).

The Development (cont'd).

13/05/2019 09:30 (Sala AA3.29) Aula Teórico-Prática

Modificado em 14/05/2019 14:53 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 22 estudantes. Turmas: MMA2

Class 14 - Case study presentation

Group presentation of the case-study.

03/05/2019 11:00 (Sala AA3.25) Aula Teórico-Prática

Modificado em 06/05/2019 13:00 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 20 estudantes. Turmas: MMA2

Class 13 - The Development

Innovation development.

Key questions for innovation development.

Assessing developments and beneficts.

Development and risk management.

Diffusion of innovation theory.

Innovation adoption lifecycle.

Early adopters and leaders.

03/05/2019 09:30 (Sala AA3.25) Aula Teórico-Prática

Modificado em 06/05/2019 13:00 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 7 estudantes. Turmas: MMA2

Class 14 - Case study presentation

Group presentation of the case-study.

02/05/2019 11:00 (Sala C3.01) Aula Teórico-Prática

Modificado em 02/05/2019 16:08 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 28 estudantes. Turmas: MMA1

Class 13 - The Development and Case-study presentation

Innovation adoption lifecycle.

Early adopters and leaders.

Stage-gate process.

Group presentation of the case-study.

02/05/2019 09:30 (Sala C3.01) Aula Teórico-Prática

Modificado em 02/05/2019 16:08 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 28 estudantes. Turmas: MMA1

Class 12 - The development

Innovation development.

Key questions for innovation development.

Assessing developments and beneficts.

Development and risk management.

Diffusion of innovation theory.

02/05/2019 08:00 (Sala C3.01) Aula Teórico-Prática Substituta (da aula de 05-04-2019)

Modificado em 02/05/2019 16:04 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 25 estudantes. Turmas: MMA1

Class 11 - Mid-term presentation for final project

Group mid-term presentation concerning the final project.

30/04/2019 11:00 (Sala C2.01) Aula Teórico-Prática

Modificado em 30/04/2019 15:55 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 23 estudantes. Turmas: MMA1

Class 10 - The idea

The idea

Ways of Enhancing Personal Creativity.

Group project

Mid-term group presentation.

30/04/2019 09:30 (Sala C2.01) Aula Teórico-Prática

Modificado em 30/04/2019 15:54 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 25 estudantes. Turmas: MMA1

Class 9 - The Idea

Generate new ideas.

Sources of new ideas.

Techniques for Eliciting Group Creativity: needs/problem identification, atribute listening, brainstorming, lateral thinking.

Exercise.

30/04/2019 08:00 (Sala C2.01) Aula Teórico-Prática

Modificado em 30/04/2019 15:52 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 25 estudantes. Turmas: MMA1

Class 12 - Mid-term presentation for final project (cont'd)

Group mid-term presentation concerning the final project (cont'd).

29/04/2019 11:00 (Sala AA3.29) Aula Teórico-Prática

Modificado em 29/04/2019 15:26 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 28 estudantes. Turmas: MMA2

Class 11 - Mid-term presentation for final project

Group mid-term presentation concerning the final project.

29/04/2019 09:30 (Sala AA3.29) Aula Teórico-Prática

Modificado em 29/04/2019 15:27 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 27 estudantes. Turmas: MMA2

Class 10 - Introduction to the case-study

Presentation of article analysis (cont'd).

Introduction to the case-studies of UBER and Airbnb.

12/04/2019 11:00 (Sala AA3.25) Aula Teórico-Prática

Modificado em 12/04/2019 11:46 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 27 estudantes. Turmas: MMA2

Class 9 - The idea

Generate new ideas.

Sources of new ideas.

Techniques for Eliciting Group Creativity: needs/problem identification, atribute listening, brainstorming, lateral thinking.

Exercise.

12/04/2019 09:30 (Sala AA3.25) Aula Teórico-Prática

Modificado em 12/04/2019 11:45 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 28 estudantes. Turmas: MMA2

Class 8 - Article Presentation and case-study

Article analysis presentation (cont'd).

Introduction to the case-study of Uber and Airbnb.

11/04/2019 11:00 (Sala C3.01) Aula Teórico-Prática

Modificado em 11/04/2019 14:03 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 27 estudantes. Turmas: MMA1

Class 7 - Article presentation

In-group article presentation for the following articles:

- Making a first impression as a start-up: strategies to overcome low initial trust perceptions in digital innovation adoption

- The contingent role of R&D sales versus R&D Marketing cooperation in new-product development of business-to-business firms

- Innovation pathway to profitability: the role of entrepreneurial orientation and marketing capabilities

11/04/2019 09:30 (Sala C3.01) Aula Teórico-Prática

Modificado em 11/04/2019 14:01 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 25 estudantes. Turmas: MMA1

Class 6 - Opportunity

External competitive diagnosis.

Internal competitive diagnosys.

Opportunities selection.

Case-study: The long and difficult 13-year journey to the marketplace for Pfizer's Viagra.

11/04/2019 08:00 (Sala C3.01) Aula Teórico-Prática Substituta (da aula de 04-04-2019)

Modificado em 11/04/2019 14:01 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 26 estudantes. Turmas: MMA1

Class 8 - Article presentation

In-group article presentation for the following articles:

- Making a first impression as a start-up: strategies to overcome low initial trust perceptions in digital innovation adoption

- The contingent role of R&D sales versus R&D Marketing cooperation in new-product development of business-to-business firms

10/04/2019 11:00 (Sala AA2.29) Aula Teórico-Prática

Modificado em 10/04/2019 15:38 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 26 estudantes. Turmas: MMA2

Class 7 - Opportunity

External competitive diagnosis.

Internal competitive diagnosys.

Opportunities selection.

Case-study: The long and difficult 13-year journey to the marketplace for Pfizer's Viagra.

10/04/2019 09:30 (Sala AA2.29) Aula Teórico-Prática

Modificado em 10/04/2019 15:34 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 28 estudantes. Turmas: MMA2

Class 5 - Introduction to the article analysis

Introduction to the article analysis, in group.

09/04/2019 11:00 (Sala C2.01) Aula Teórico-Prática

Modificado em 10/04/2019 15:31 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 29 estudantes. Turmas: MMA1

Class 4 - Innovation Strategy

Company Innovation Potential.

Coordinate wuth buiness.

Types of Innovation.

Create and manage a product architecture.

09/04/2019 09:30 (Sala C2.01) Aula Teórico-Prática

Modificado em 10/04/2019 15:29 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 28 estudantes. Turmas: MMA1

Class 3 - Introduction to Innovation and Criativity in Marketing

Introduction to Innovation and Criativity in Marketing.

What is innovation?

Definition of innovation

Types of innovations

Mechanisms and dimensions of innovations

Innovation analysis matrix

Top innovations in the last 30 years

09/04/2019 08:00 (Sala C3.01) Aula Teórico-Prática Substituta (da aula de 04-04-2019)

Modificado em 10/04/2019 15:28 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 23 estudantes. Turmas: MMA1

Class 6 - Workgroup in class

Workgroup in class addressing the following paper analysis:

- Making a first impression as a start-up: strategies to overcome low initial trust perceptions in digital innovation adoption.

- The contigent roles of R&D-sales versus R&D-marketing cooperation in new-product development of business-to-business firms.

08/04/2019 11:00 (Sala AA3.29) Aula Teórico-Prática

Modificado em 08/04/2019 11:32 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 15 estudantes. Turmas: MMA2

Class 5 - Innovation Strategy

Company Innovation Potential.

Coordinate wuth buiness.

Types of Innovation.

Create and manage a product architecture.

08/04/2019 09:30 (Sala AA3.29) Aula Teórico-Prática

Modificado em 08/04/2019 11:25 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 9 estudantes. Turmas: MMA2

Class 4 - Introduction to the article analysis

Introduction to the article analysis, in group.

03/04/2019 11:00 (Sala AA2.29) Aula Teórico-Prática

Modificado em 03/04/2019 12:07 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 28 estudantes. Turmas: MMA2

Class 3 - Introduction to Innovation and Criativity in Marketing

Introduction to Innovation and Criativity in Marketing.

What is innovation?

Definition of innovation

Types of innovations

Mechanisms and dimensions of innovations

Innovation analysis matrix

Top innovations in the last 30 years

03/04/2019 09:30 (Sala AA2.29) Aula Teórico-Prática

Modificado em 03/04/2019 12:06 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 29 estudantes. Turmas: MMA2

Class 2 - Group project challenge

Group project challenge.

Tesla: reinventing the car ownership.

02/04/2019 11:00 (Sala C2.01) Aula Teórico-Prática

Modificado em 02/04/2019 13:14 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 28 estudantes. Turmas: MMA1

Class 1 - Curricular unit presentation

Introduction to the curricular unit.

Students and lecturer presentation.

Evaluation process, Curricular unit program.

02/04/2019 09:30 (Sala C2.01) Aula Teórico-Prática

Modificado em 02/04/2019 09:33 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 27 estudantes. Turmas: MMA1

Class 2 - Group project challenge

Group project challenge.

Tesla: reinventing the car ownership.

01/04/2019 11:00 (Sala AA3.29) Aula Teórico-Prática

Modificado em 01/04/2019 12:58 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 8 estudantes. Turmas: MMA2

Class 1 - Curricular unit presentation

Introduction to the curricular unit.

Students and lecturer presentation.

Evaluation process, Curricular unit program.

01/04/2019 09:30 (Sala AA3.29) Aula Teórico-Prática

Modificado em 01/04/2019 09:38 Prof. Ricardo Jorge Godinho Bilro Ricardo Jorge Godinho Bilro Presenças: 25 estudantes. Turmas: MMA2